بیماریهای مقاربتی در مردان

بیماریهای مقاربتی در مردان

 

بیماریهای مقاربتی، می توانند بدون هیچ علائمی ظاهر شوند همه بیماری های مقاربتی با علائم خاصی یا ترشحات بدبو همراه نیستند. ممکن است مبتلا به این بیماری باشید اما هیچ علائمی نداشته باشید. با این حال ، این بدان معنا نیست که بیماری های مقاربتی (STD) بر سلامتی آنها تأثیر نمی گذارد.

همه STD ها علائم ندارند اما وقتی در مردان رخ می دهد ، می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درد یا سوزش هنگام ادرار
  • نیاز به ادرار بیشتر
  • درد در هنگام انزال
  • ترشحات غیرطبیعی از آلت تناسلی ، به خصوص ترشحات رنگی یا بد بو
  • برآمدگی ، تاول یا زخم در آلت تناسلی یا دستگاه تناسلی

ابتلا به بیماریهای STD در مردان

شایع ترین بیماریهای مقاربتی که در مردان تأثیر دارد شامل موارد زیر است:


کلامیدیا

علائم کلامیدیا با درد هنگام ادرار کردن ، درد در قسمت تحتانی شکم و ترشحات آلت تناسلی همراه است. این بیماری در سال 2015 به اوج خود رسیده و تعداد کثیری به این بیماری مبتلا شده اند. از طرفی این آمار دقیق نیستند چرا که بیشتر افراد مبتلا به کلامیدیا علائمی را تجربه نمی کنند به همین دلیل بسیاری از موارد گزارش نشده است. کلامیدیا با آنتی بیوتیک درمان می شود و طول درمان به شدت آن بستگی دارد.

 

تبخال تناسلی

علائم تبخال تناسلی شامل خارش و درد ، برجستگی های پر از مایعات یا رنگ قرمز و زخم هایی است که ممکن است در انتها جای زخم بمانند همراه است. حدود 500 میلیون نفر در جهان تحت تاثیر این بیماری قرار دارند. قابل توجه است برخی افراد بدون هیچ علائمی به این بیماری مبتلا می شوند. داروهای ضد ویروسی ، مانند آسیکلوویر و والاسیکلوویر ، می توانند شیوع بیماری را درمان کنند.

زگیل های تناسلی و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)

علائم زگیل تناسلی با ورم کوچک در نواحی اطراف آلت تناسلی مرد ، زگیل به شکل گل کلم و خارش اطراف آلت تناسلی همراه است.حدود 45 درصد مردان جهان در حال حاضر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) دارند که بعضی اوقات می تواند باعث ایجاد زگیل تناسلی شود. در حال حاضر آزمایش HPV پیشنهادی برای آقایان انجام نشده است.
زگیل های تناسلی معمولاً با دارویی که بر روی زگیل ها اعمال می شود ، درمان می شوند. با این حال ، اگر داروها مؤثر نباشند ، عمل جراحی انجام می شود. استفاده از وکیوم مردانه از سرطان پروستات و زگیل تناسلی جلوگیری می کند.

 

سوزاک

علائم سوزاک با سوزش هنگام ادرار ، ترشحات زرد یا سبز و درد در بیضه ها همراه است.
سوزاک در سال 2015، بسیار شیوع پیدا کرده و افراد زیادی به این بیماری مبتلا شده اند. در صورت عدم درمان ، عفونت سوزاک می تواند احتمال ابتلا به HIV را در فرد افزایش دهد. سوزاک با دارو درمان می شود.

اچ آی وی


علائم HIV با تب ، بثورات ، گلودرد و تورم غدد لنفاوی همراه است. با پیشرفت عفونت HIV علائم بدتر می شوند.
تصور می شود كه اچ آی وی بیشتر در مردانی كه همجنس باز هستند بیشتر اتفاق می افتد. HIV قابل درمان نیست.
تریکومونیازیسعلائم تریکومونیازیس در مردان نادر است ، اما می تواند شامل خارش روی آلت ، ادرار دردناک و ترشحات آلت تناسلی باشد.
بیش از 3 میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به این عفونت هستند.درمان تریکومونیازیس آسان است و معمولاً با یک دوز آنتی بیوتیک درمان می شود.

پیشگیری بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (STD) می تواند بر هر مردی که از نظر جنسی فعال است ، بدون در نظر گرفتن سن ، نژاد یا گرایش جنسی او ، تأثیر بگذارد. با این حال ، بسیاری از STD ها بسیار قابل پیشگیری هستند.با آگاهی از تغییرات در بدن و تمرین جنسی مناسب تر ، می توانید از خود و شرکای خود محافظت کنید. تمرین مداوم در رابطه جنسی ایمن انتقال عفونت را کمتر می کند.

بیماری های مقاربتی (STD ) از طریق رابطه جنسی واژینال ، دهانی و مقعد قابل انتقال است. داشتن رابطه جنسی محافظت شده  در تمام فعالیت های جنسی مهم است. کاندوم می تواند برای رابطه جنسی واژن و مقعد استفاده شود.
بسیاری از مردم بر این باورند که رابطه جنسی دهانی بدون خطر است. با این وجود ، تعداد زیادی از STD ها در طول رابطه جنسی دهانی از جمله سفلیس ، تبخال و سوزاک قابل انتقال هستند.

برخی از ابتلا به بیماریهای مقاربتی در طی رابطه جنسی مقعد راحت تر پخش می شوند این STD ها ممکن است در مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند ، بیشتر دیده شود. همیشه با داشتن رابطه جنسی ایمن و به طور مرتب آزمایش از بیماریهای مقاربتی ، از سلامت جنسی خود مراقبت کنید.


آزمایش برای بیماریهای مقاربتی
رابطه جنسی محافظت شده برای پیشگیری از بیماره های مقاربتی خوب است اما کافی نسیت. آزمایش منظم بهترین روش برای مسئولیت سلامتی جنسی شماست.در حالی که زنان می توانند یک تست پاپ اسمیر و HPV را دریافت کنند ، در حال حاضر آزمایش غربالگری HPV برای آقایان وجود ندارد. برخی از انواع HPV هیچ علامتی ایجاد نمی کنند ، در حالی که برخی دیگر باعث ایجاد زگیل تناسلی می شوند. در صورت مشاهده هرگونه برآمدگی یا زگیل ، با پزشک خود صحبت کنید.

برای تعیین آزمایشات STD مورد نیاز ، با پزشک خود صادقانه در مورد خطر جنسی خود صحبت کنید. اگر فکر می کنید ممکن است در معرض STD قرار داشته باشید ، یا اگر تازه برای غربالگری پیشگیرانه آمده اید ، به پزشک خود بگویید.

همچنین خوب است به این نکته اشاره کنیم که آیا شما رابطه جنسی مقعد دارید یا خیر. رابطه جنسی مقعد می تواند شما را در معرض STD های خاصی قرار دهد که نیاز به آزمایش ویژه دارند. به عنوان مثال ، می توان از پاپ اسمیر مقعد برای آزمایش علائم سرطان های مقعد مرتبط با HPV استفاده کرد.

عوارض بیماری های مقاربتی

عوارض STD می تواند جزئی باشد ، مانند التهاب چشم و درد در ناحیه لگن.

عوارض دیگر می تواند تهدید کننده زندگی باشد و یا در غیر این صورت باعث صدمات ماندگار شود ، مانند:

  •  بیماری قلبی
  • ناباروری
  • سرطانهای مرتبط با HPV از دهانه رحم و دوباره
  • آرتروز

بیماری های قلبی عروقی برای زندگی جنسی مردان یک نوع تهدید به شمار می رود مشکلات قلبی موجب گرفتی رگ ها و در نتیجه اختلال در نعوظ می شود. ایم مردان حتما باید در کنار درمان برای رهایی از اختلال نعوظ وکیوم مردانه استفاده کنند.

درمان بیماری های مقاربتی

درمان بیماری های مقاربتی براساس اینكه STD باكتریایی یا ویروسی است متفاوت است.

بیماری های مقاربتی های مانند سوزاک ، کلامیدیا یا سفلیس را می توان با آنتی بیوتیک درمان کرد. اینها ممکن است شامل مترونیدازول یا تینیدازول (برای تریکومونیازیس) باشد.  STDهای ویروسی مانند تبخال باید با داروهای ضد ویروسی درمان شوند. بعضی اوقات ، این داروها باید روزانه مصرف شوند تا مجدداً عفونت از بین نرود. این به عنوان درمان سرکوبگر شناخته می شود.

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.