روش های بهبود افسردگی جنسی

روش های بهبود افسردگی جنسی

بهبود افسردگی جنسی امری ضروری است؛ افسردگی یک بیماری روانی است و باعث احساس غم و اندوه ، ناامیدی و پوچی می شود. این یکی از شایع ترین بیماری های روانی است. در حقیقت ، بیش از 15 میلیون بزرگسال در سال 2015 دچار افسردگی شدند. افسردگی می تواند برای کسانی که آن را تجربه می کنند زجر آور باشد. اما بسیاری از روشهای درمانی مؤثر وجود دارد که می تواند به شما در مدیریت علائم افسردگی کمک کند. افسردگی انرژی را تخلیه می کند ، و باعث احساس خستگی و ناتوانی می شود. این می تواند قدرت یا تمایل برای معالجه را دشوار کند. افسردگی زندگی روزمره شما را مختل می کند همچنین بر کیفیت رابطه جنسی تاثیرگذار است. زوجینی که از افسردگی رنج می برند رابطه جنسی و زناشویی موفقی ندارند و همواره دچار مشکل می باشند. با این حال ، اقدامات کوچکی وجود دارد که می توانید در بهبود افسردگی جنسی خود استفاده کنید.
 

خطوط اوليه درمان

گفتگوی درمانی و دارو اغلب به عنوان اولین خط درمان افسردگی مورد استفاده قرار می گیرند.


گفتگوی درمانی
گفتاردرمانی شامل بحث در مورد مشکلات و نحوه احساس شما با یک درمانگر آموزش دیده است. درمانگر شما می تواند به شما در تشخیص الگوهای فکری یا رفتاری که در افسردگی شما کمک می کند ، کمک کند. ممکن است به شما تکالیف داده شود ، مانند ردیابی حال و هوای خود یا مقاله نوشتن. این به شما کمک می کند تا درمان خود را در خارج از قرار ملاقات ها ادامه دهید. همچنین درمانگر شما می تواند تمریناتی را برای کاهش استرس و اضطراب به شما یاد دهد و به شما در درک بیماری خود کمک کند. یک درمانگر همچنین می تواند در ایجاد راهکارهایی برای شناسایی و جلوگیری از هرگونه محرکی که باعث تشدید افسردگی شما شود ، به شما کمک کند. آنها همچنین می توانند به شما در ایجاد مکانیسم های مقابله برای زمانی که این محرک ها را تجربه می کنید ، کمک کنند.بحث درمانی ممکن است افسردگی موقتی یا خفیف را برطرف کند. این بیماری اغلب می تواند افسردگی شدید را درمان کند ، اما وجود دارو جهت بهبود افسردگی جنسی نیز لازم است.

درمان افسردگی با دارو

داروهای افسردگی بخش مهمی از درمان است. برخی از افراد برای مدت کوتاهی از این داروها استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر از آنها در طولانی مدت استفاده می کنند. پزشک شما قبل از تجویز هرگونه داروی ، فاکتورهای مختلفی را در نظر خواهد گرفت ، از جمله:

  • عوارض جانبی
  •  تداخلات دارویی
  •  نگرانی های بهداشتی
  • علائم خاص
  • هزینه

داروهایی که معمولاً برای درمان افسردگی استفاده می شوند عبارتند از:
مهارکننده های بازگشت مجدد سروتونین یا SSRI ها. اینها معمولاً عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر انواع داروهای ضد افسردگی دارند. فلوكستين (پروزاك) ، سرترالين (Zoloft) و اكسيالوپرام (Lexapro) همه در اين گروه قرار دارند.
مهارکننده های بازگشت مجدد سروتونین-نوراپی نفرین ، یا SNRI ها. اینها شامل دولوکستین (Cymbalta) و desvenlafaxine (Pristiq) است.
ضد افسردگی های سه حلقه ای. این داروهای ضد افسردگی می توانند بسیار مؤثر باشند اما عوارض جانبی شدیدتری را به همراه دارند.از این دارو زمانی استفاده می شود که دارو های قبلی در بیمار اثری نداشته باشد.. این موارد شامل ایمی پرامین (توفرانیل) و نورتریپتیلین (Pamelor) است.

 

درمان های جایگزین برای افسردگی

انواع مختلفی از درمان های جایگزین و طبیعی وجود دارد که اغلب برای درمان افسردگی استفاده می شود. این روشها نباید قبل از مشورت با پزشک استفاده شود ، به خصوص اگر داروهای ضد افسردگی یا داروهای دیگری استفاده نمی کنید.

برخی از داروهای جایگزین برای افسردگی عبارتند از:

  • اسیدهای چرب امگا 3
  • طب سوزنی
  •  تکنیک های آرامش
  • ماساژ درمانی


تغییر سبک زندگی که افسردگی را درمان می کند

برخی از تغییرات سبک زندگی می تواند به شما در مدیریت افسردگی کمک کند. این موارد را می توان در کنار درمان پزشک خود استفاده کرد تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اجتناب از الکل و داروهای تفریحی می تواند تأثیر زیادی بر افسردگی شما بگذارد. برخی افراد ممکن است هنگام مصرف الکل یا مصرف مواد مخدر ، احساس افسردگی موقتی از افسردگی خود کنند. اما ، هنگامی که این مواد علائم شما را از بین نبرند ، می توانند شدیدتر شوند. آنها حتی می توانند افسردگی شما را برای درمان مشکل تر کنند.
خوب غذا خوردن و فعال بودن بدنی می تواند به بهبود افسردگی جنسی شما کمک کند. ورزش منظم می تواند باعث افزایش اندورفین ها و رفع افسردگی شود. خواب کافی برای سلامت جسمی و روحی شما نیز ضروری است.

تاثیر افسردگی برمردان و زنان
افسردگی بر مردان موجب اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی می شود همچنین بر کیفیت اسپرم ها تاثیر می گذارد و قدرت باروری را کاهش می دهد، دارو های ضد افسردگی ناتوانی جنسی را شدیدتر می کند. پزشکان در کنار درمان افسردگی راه حلی برای درمان اختلال نعوظ که شامل وکیوم مردانه می شود توصیه می کنند وکیوم مردانه با مکشی که ایجاد می کند جریان خون را افزایش می دهد و به بلند شدن آلت تناسلی کمک می کند. افسردگی در زنان به علت دوری آنان از رابطه جنسی موجب خشکی واژن می شود. خشکی واژن درد ناشی از رابطه جنسی را دو چندان می کند و به دیواره های واژن فشار وارد کرده و موجب پارگی می شود روان کننده ها و روغن خراطین برای زنان تحت درمان ضروری می باشد.

درمان کلی افسردگی

در موارد افسردگی بسیار شدید ، ممکن است افراد در بیمارستان بستری شوند. این امر به ویژه در مورد خطر جدی آسیب رساندن به خود یا دیگران در نظر گرفته می شود. این اغلب شامل مشاوره و استفاده از داروها برای کمک به شما در کنترل علائم است.

روش درمانی با تشنج (ECT) یکی از روش های بهبود افسردگی جنسی است که گاهی برای افرادی که به سایر روش های درمانی پاسخ نمی دهند ، استفاده می شود. ECT تحت بیهوشی انجام می شود و جریان های الکتریکی از طریق مغز ارسال می شوند. تصور می شود که عملکرد انتقال دهنده های عصبی در مغز شما تأثیر بگذارد و می تواند تسکین فوری از افسردگی داشته باشد.

تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS) گزینه دیگری از روش های بهبود افسردگی جنسی است. در این روش شما با یک کویل درمانی در مقابل پوست سر خود روی یک صندلی در حال نشستن قرار می گیرید. این سیم پیچ سپس پالس مغناطیسی کوتاه می فرستد. این پالس ها سلولهای عصبی مغز را مسئول تنظیم خلقی و افسردگی تحریک می کنند.


پیدا کردن درمان مناسب
پایبند بودن به برنامه درمانی خود یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید جهت بهبود افسردگی جنسی انجام دهید. در چند هفته اول درمان دلسرد شدن طبیعی است. ممکن است بخواهید ادامه ندهید. تمام انواع درمان می تواند چند ماه طول بکشد تا متوجه تفاوت شوید.  هرگز بدون مشورت با پزشک معالجه خود را متوقف نکنید.

 

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.