علت خشکی واژن چیست؟

علت خشکی واژن چیست؟

علت خشکی واژن چیست؟

خشکی واژن یک مسئله ایست که بسیاری از زنان بدون توجه به سن تجربه می کنند. خشکی واژن بعد از دوران یائسگی بیشتر نمایان می شود. خشکی واژن با کاهش رطوبت رابطه مستقیم دارد هر چقدر رطوبت بدن کاهش یابد خشکی واژن تشدید می شود و می تواند در هر سنی رخ دهد تحلیل واژن نیز یکی از عوامل اصلی خشکی واژن می باشد. خشکی واژن موجب درد در هنگام مقاربت جنسی می شود به همین دلیل بسیاری از زنان که گرفتار این عارضه هستند از برقراری رابطه جنسی امتناع می کنند روش هایی متفاوتی برای درمان این مشکل وجود دارد که مهمترین آن تغذیه مناسب و روان کننده ها می باشد. اضافه شدن روان کننده ها می تواند به کاهش ناراحتی در فعالیت جنسی و در زندگی روزمره کمک کند. بیش از 65 درصد زنان از روان کننده های شخصی برای کمک به خشکی واژن استفاده می کنند. در ادامه به معرفی روان کننده های طبیعی برای درمان خشکی واژن می پردازیم.

علت خشکی واژن چیست؟
علت خشکی واژن چیست؟

علائم خشکی واژن

  • خارش شدید
  • احساس سوزش در دفع ادرار
  • درد و خون ریزی در هنگام مقاربت جنسی
  • خروج ترشح از واژن
  • عرق شبانه
  • بی خوابی
  • تغییرات خلق و خوی
  • خستگی بیش از حد

 

درمان خشکی واژن با روغن نارگیل

علاوه بر داشتن مرطوب کننده اثبات شده، روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتری است که ممکن است به عفونت های دستگاه ادراری، عفونت های مخمر و برخی از عفونت های مقاوم در برابر دارو کمک کند. برخلاف روان کننده های سنتی، روغن نارگیل خالص از مواد افزودنی و دیگر عوامل تحریک کننده آزاد است.

این بدان معنی است که احتمال کمتری التهاب در یک منطقه حساس وجود دارد. روغن نارگیل و دیگر روغن های مبتنی بر روغن نیز پوشش ضخیم تری را نسبت به آب و یا ژل ایجاد می کند. این پوشش همچنین ممکن است طولانی تر باشد. این بدان معنی است که شما نباید نگران استفاده  مکرر باشید. شما می توانید روغن نارگیل را در بیشتر فروشگاه های مواد غذایی و آنلاین تهیه کنید بهتر است از روغن نارگیل طبیعی استفاده کنید همچنین روغن نارگیل نیز ارزان تر از روان کننده های معمولی است. به هنگام خرید روان کننده های شرکتی به تاریخ تولید و انقضا آن توجه کنید.

نکته قابل توجه در این مورد این است که بعضی از افراد روغن خراطین و یا روغن زالو خراطین را پیشنهاد میکنند که بسیار بسیار اشتباه بوده و باعث ایجاد عفونت میگردد . اما تنگ کننده واژن که همانا شیافت است باعث ایجاد شهوت شده و همچنین تنگ کردن واژن و ایجاد رطوبت در محیط واژن میشود .

آیا روغن نارگیل عوارض جانبی دارد؟

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.