چه چیزی می خواهید درباره بارداری بدانید؟

چه چیزی می خواهید درباره بارداری بدانید؟

بری پیشگیری از بارداری و کنترل تولد  فرزند برای زناني كه از لحاظ جنسيتي با شریک جنسی  مرد زندگی میکنند بسیار مهم است و باید  اشکال كنترل تولد را در نظر بگيرند. اگر آنها علاقه مند به بارداري نباشند. برخی از روش های پیشگیری از بارداری برای برخی افراد بهتر است. با پزشک خود درباره کنترل زایمان صحبت کنید که برای شما مناسب است.در زیر به روش های جلوگیری ارجاع اجمالی و کوتاهی شده است . با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

کاندوم

استفاده از کاندوم برای جلوگیری از حاملگی 98 درصد موثر است. با این حال، این آمار بر اساس استفاده “کامل” در شرایط ایده آل است. این بدان معنی است که تعدادی از عوامل وجود دارد که ممکن است اشتباه باشد و اثر کاندوم را کاهش دهد. این شامل:
استفاده از کاندوم منقضی شده  ، قسمت ذخیره کاندوم کم باشد یا اصلا نباشد ،  در طول استفاده از کاندوم  پاره شود و فرد اطلاعای از پاره شدن نداشته باشد ، اگر شما به استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بارداری متکی هستید، ممکن است بخواهید از یک روش اضافی از روشهای پیشگیری از بارداری مانند اسپرمیسید یا یک قرص ضد بارداری هورمونی استفاده کنید.

قرص

قرص های پیشگیری از بارداری هورمونی  یکی دیگر از روشهای پیشگیری از بارداری هستند. این داروها با استفاده از نسخه قابل دسترس، با کنترل سطح هورمون در بدن یک زن کار می کنند. قرص های کنترل قاعدگی در سه وضعیت کار می کنند:
آنها مانع تخمک گذاری می شوند.آنها موکوس سرویکس نازک را برای جلوگیری از رسیدن اسپرم به تخمک در صورت آزاد شدن دارند.برای جلوگیری از لانه گزینی، پوشش رحمی را نازک می کنند.قرص های کنترل قلب در میزان موفقیت آنها متفاوت است. آنها زمانی که کاملا مورد استفاده قرار می گیرند، 99 درصد موثر هستند و زمانی که خطای انسانی مورد توجه قرار می گیرند (مانند فراموش کردن قرص خود را در یک زمان در هر روز)، 91 درصد موثر است.

برنامه ریزی خانواده طبیعی

تنظیم خانواده طبیعی (NFP) یک روش کنترل تولد با بالاترین میزان شکست است. با ردیابی علائم یک چرخه زن، پیش بینی زمان تخمک گذاری و اجتناب از مقاربت در طول پنجره بارور زن کار می کند. متغیرهای زیادی وجود دارد که می تواند از یک ماه به یک چرخه زن برسد و حاملگی های تصادفی می توانند رخ دهند. با توجه به برنامه ریزی والدین، میزان شکست روش NFP 24 درصد است.

پیشگیری از اضطراب

چند قرص “صبح بعد از” وجود دارد که در دسترس هستند، هر دو در خارج از مقابله و با نسخه در داروخانه ها موجود هستند. این قرص ها به صورت منظم کنترل تولد نیستند. در عوض، زمانی که روش کنترل دقیق تولد شما ناکام می شود، آنها به عنوان گزینه دوم عمل می کنند. آنها باید ظرف 72 ساعت از تماس جنسی برای موثر بودن استفاده شوند.

دستگاه های داخل رحمی (IUD)

دستگاه های داخل رحمی (IUDs) دستگاه های کوچک در رحم قرار می گیرند تا روند تلقیح را مختل کنند. IUDs در حال حاضر موثر ترین شکل کنترل تولد است، با 99٪ درصد از جلوگیری از بارداری.

آزمایش کردن

چگونه می دانم اگر باردار هستم؟قبل از انجام آزمون بارداری، ممکن است متوجه علائم اولیه شوید. برخی از علائم قابل توجهی از زودرس بارداری عبارتند از خستگی، حالت تهوع (همچنین “بیماری صبحگاهی”)، سینه های متورم یا ملایم و یبوست .
برخی از زنان همچنین ممکن است گرفتگی و خونریزی  را تجربه کنند. این خونریزی نور نامیده می شود که خونریزی داخل بینی و اغلب در عرض یک تا دو هفته پس از لقاح اتفاق می افتد. علامت ممکن است دنبال شود، اما خونریزی به عنوان یک دوره معمول به اندازه سنگین نیست. در بعضی موارد، خونریزی لانه گزینی برای قاعدگی اشتباه است.
علائم در زنان متفاوت است. بعضی از زنان ممکن است علائم مختلفی در دوران بارداری داشته باشند. به عنوان مثال، ممکن است در ابتدا بارداری بیمار صبح را تجربه کنید اما نه دوم. علائم اولیه بارداری نباید تنها منبع تایید بارداری باشد. درمانگاه Mayo اشاره می کند که بسیاری از این علائم همچنین مربوط به سایر شرایط بهداشتی، از جمله PMS می باشد.

تائیدیه

چگونه می توانم بارداری را تایید کنم؟بارداری با اندازه گیری سطح گونادوتروپین کوریونیک (hCG) در بدن تشخیص داده می شود. همچنین به عنوان هورمون بارداری به نام هورمون بارداری، hCG پس از لانه گزینی تولید می شود، اما ممکن است تا زمانی که شما یک دوره طولانی از دست ندهید، تشخیص داده نشود. سطح هورمون پس از گذشت زمان از بین می رود.
هورمون hCG از طریق آزمایش ادرار یا خون تشخیص داده می شود. آزمایشات ادرار ممکن است در یک دفتر دکتر انجام شود، اما این همانند آزمایشات حاملگی خانه است. هنگام انجام آزمایش حاملگی خانه، دستورالعمل ها را با دقت بخوانید. تست را بعد از چند روز تکرار کنید اگر نتیجه منفی دریافت کنید و هنوز هم دوره خود را دریافت نکنید. بزرگترین مزیت انجام این نوع آزمون حفظ حریم خصوصی و همچنین قیمت گذاری است.
یک آزمایش خون یکی دیگر از گزینه است. هورمون hCG ممکن است در یک آزمایشگاه از طریق نمونه خون اندازه گیری شود. نتایج در مورد دقیق آزمون تست بارداری خانه دقیقا درست است. تفاوت این است که hCG از طریق خون به راحتی قابل شناسایی است، حتی در مقادیر بسیار کم. یک آزمایش خون ممکن است به زودی شش روز پس از تخمک گذاری انجام شود.

برنامه های مراقبت

طرح مراقبت از بارداری آزمایشات حاملگی خانه پس از اولین روز از دوره از دست رفته بسیار دقیق است. اگر نتایج مثبتی در آزمون حاملگی خانه داشته باشید، مجددا باید وقت خود را با پزشک خود تنظیم کنید. اولتراسوند برای تأیید و تاریخ بارداری استفاده می شود. زمان اولین قرار ملاقات شما نیز ممکن است به طور کلی شما بستگی دارد

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.