خطرات و عوارض رابطه مقعدی

خطرات و عوارض رابطه مقعدی

رابطه مقعدی ،در گذشته زوجین دخول را فقط از طریق واژن تجربه می کردند اما امروزه دخول از طریق مقعد طرفداران فراوانی دارد که طبق تحقیقات افراد از دخول مقعد لذت بیشتری می برند و ارگاسم بهتری دارند. طبق آمار مرکز کنترل بیماری ها (CDC) ، رابطه جنسی مقعد در درجه اول در بین زنان و زوج های زیر 45 سال مشهور است.  ممکن است شما راجع به رابطه جنسی مقعد به عنوان نفوذ مقعد با آلت تناسلی فکر کنید ، اما چند گزینه دیگر نیز دارید. رابطه جنسی مقعد نیز می تواند با انگشتان دست یا زبان انجام شود. اسباب بازی های جنسی مانند ویبراتورها ، دیلدوها و شاخه های باسن نیز استفاده می شوند.
مانند هر فعالیت جنسی ، رابطه جنسی مقعد ذاتاً ناامن نیست. این کار فقط نسبت به برخی از اشکال دیگر فعالیت های جنسی نیاز به برنامه ریزی ، آمادگی و ارتباط بیشتری دارد. ایمنی در طول رابطه باید اولویت اصلی باشد.

اگر درباره رابطه جنسی مقعدی کنجکاو هستید ، مهم است که قبل از تجربه آن با آمادگی وارد رابطه شوید. پیروی از اقدامات احتیاطی مناسب که به آنها خواهیم رسید ،تنها راه برای کاهش خطر صدمه یا بیماری است. و هنگامی که احساس اطمینان می کنید ، بیشتر از این تجربه لذت خواهید برد.

نکاتی که باید قبل از رابطه جنسی معقد بدانید

1. بر خلاف واژن ، روان کننده طبیعی نداردهنگامی که یک زن برانگیخته می شود ، واژن روان کننده  برای رابطه جنسی فراهم می کند. اما مقعد اینطور نیست. این بدان معنی است که شما باید قبل از رابطه جنسی یک روان کننده تهیه کنید. نفوذ بدون روان کننده می تواند بافت ظریف داخل مقعد را پاره کند ، که می تواند منجر به درد و خونریزی شود. روغن خراطین یک روان کننده طبیعی است که دخول مقعد را آسان تر می کند.

2. مانند بافت واژن ، بافت داخل مقعد نسبت به بافت خارج از مقعد حساس تر است
بافت و پوست اطراف مقعد به عنوان یک مانع محافظ برای قسمت پایینی دستگاه گوارش شما عمل می کند. با این وجود ، بافت داخل مقعد نازک تر ، ظریف و احتمالاً در اثر نفوذ باعث پارگی و خونریزی می شود. این احتمال انتقال عفونت ، ویروس یا باکتری بین شرکا را افزایش می دهد. حتی دو شریک زندگی که هیچگونه عفونت جنسی ندارند (STI) هنوز هم می توانند باکتری های یکدیگر را از طریق دخول در پوست منتقل کنند.

3. مانند واژن ، مقعد دارای عضله ای است که باید برای شستشو راحت باشد تا نفوذ راحت داشته باشد
اسفنکتر مقعد به عنوان دروازه بان برای مقعد عمل می کند. برای رابطه جنسی مقعد ، مهم است که این عضله شل شود. این تجربه نه تنها لذت بخش تر می شود بلکه خطر پارگی یا ناراحتی را نیز کاهش می دهد. برای رابطه جنسی معقد باید صبور باشید و بدون استرس دخول انجام شود.

4- مانند واژن ، مقعد باکتری دارد
STI تنها چیزی نیست در رابطه مقعدی نگران آن باشید. باكتري هايي كه در ناحيه مقعد و يا نزديك مقعد زندگي مي كنند به آساني قابليت انتشار دارند ، هپاتیت A از طریق مقعد شیوع پیدا می کند بنابراین استفاده از کاندوم ضروری است. اگر از کاندوم استفاده کرده اید و سپس قصد دارید دخول واژینال داشته باشید حتما کاندوم را تعویض کنید و بعد از رابطه مقعد و آلت تناسلی به خوبی بشویید.نگرانی های مشترکبرای زوجینی که رابطه جنسی مقعدی را در نظر می گیرند ، پاسخ به این سؤالات متداول در تصمیم گیری به اینکه رابطه معقدی برای شما مناسب است یا خیر کمک می کند.

1. آیا کسی از رابطه معقدی آسیب دیده؟

بله و خیر. اگر به درستی انجام شود ، می تواند احساس خوبی داشته باشید. اما این بدان معنا نیست که شما اولین بار یا حتی چند بار اول دچار ضعف مقعدی نخواهید شد. تنها راهی که رابطه مقعدی را برای شما لذت بخش و آسان تر می کند استفاده از یک روان ککنده طبیعی مانند روغن خراطین است.


2- آیا خونریزی طبیعی است؟
بله و خیر. ممکن است شما اولین یا دومین بار خونریزی  را تجربه کنید. با این حال ، خونریزی باید در جلسات آینده متوقف شود. اگر اینگونه نشد ، یا اگر خونریزی با هر دور از مقاربت بدتر شد ، با پزشک صحبت کنید. این ممکن است ناشی از نفوذ ناگهانی باشد یا نشانه نگرانی اساسی باشد. خشکی واژن و تولید نکردن روان کننده دلیل اصلی خونریزی می باشد روغن خراطین نه تنها نفوذ را راحت تر می کند بلکه استفاده صحیح از آن موجب بزرگ شدن و فرم دهی به باسن می شود.

عوارض و خطرات جانبی دیگر
برخی از عوارض جانبی دیگر در رابطه مقعدی وجود دارد. که شامل:پخش شدن STI. عفونت ها و بیماری هایی که در طول مقاربت با یکدیگر به اشتراک گذاشته می شوند – مانند HIV ، سوزاک ، کلامیدیا و تبخال تناسلی می توانند از طریق رابطه مقعدی به اشتراک گذاشته شوند. در حقیقت ، رابطه مقعدی خطرناکترین رفتار جنسی برای انتقال و ابتلا به ویروس اچ آی وی برای زنان و مردان است. پخش شدن عفونت ها موجب تیره شدن واژن و بوی بد واژن نیز می شود.

بواسیر: کشش و فشار از رابطه جنسی مقعد می تواند بواسیر موجود را تحریک کند ، اما بعید نیست باعث ایجاد رگ های خونی و کشیده داخل روده و مقعد شود. سوراخ شدن روده بزرگ  بسیار نادر است ، اما ممکن است که نفوذ مقعد بتواند سوراخی در روده بزرگ شما ایجاد کند. ترمیم جراحی ضروری است ، بنابراین اگر به دنبال رابطه جنسی مقعد ، خونریزی شدید رکتوم و درد شکم را تجربه کردید ، به پزشک مراجعه کنید.
آیا رابطه جنسی از معقد سبب بزرگ شدن باسن می شود؟
رابطه مقعدی هیچ تاثیری بر اندازه باسن ندارد و فرم آن را تغییری نمی دهد پس اگر به دنبال بزرگ کردن باسن خود از طریق رابطه مقعدی هستید باید به بدانید که سخت در اشتباه هستید. روغن خراطین، روغنی گیاهی که به منظور بزرگ کردن اعضای بدن تولید شده است برای بزرگ کردن باسن مفید است.
نکات دیگر
رابطه جنسی مقعد نباید یک درخواست غافلگیرانه باشد، اگر علاقه دارید رابطه جنسی مقعدی را امتحان کنید ، با شریک زندگی خود گفتگو کنید.عوارض احتمالی و نحوه چگونگی دخول را بررسی کنید سپس اقدام کنید. مهم است که نکات بهداشتی را رعایت کنید این موضوع را باید جدی بگیرید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.